Concreet: de 5 B's

Laten we eerst vaststellen waar we ons exact bevinden en waar we naartoe willen. Dan kunnen we vervolgens beslissen wat te doen en hoe dat te doen. Ik help je daarbij met een aantal diensten, de 5 B’s: bron, behoefte, belofte, bewijs en beleving.

Bron

Ik help je een goed inzicht in de onderstroom te krijgen. Wie zijn we en waartoe zijn we er? Wat willen we betekenen en voor wie? Waar zijn we goed in? Waar staan we voor (waarden) en wat zijn onze drijfveren? Wie mist er wat als we er niet meer zijn?

Behoefte

Een merk is er niet voor zichzelf, maar voor klanten, medewerkers, de samenleving… Wat beweegt mensen, wat houdt ze tegen? Waar hebben ze behoefte aan? Vragen die ik je help te beantwoorden met behulp van (markt)onderzoek, een open dialoog en workshops.

Belofte

Wat beloven we aan wie? Ik begeleid je in het ontwikkelen van een scherpe, relevante en onderscheidende propositie.

Bewijs

Elke belofte die niet wordt waargemaakt, is een bedreiging voor de geloofwaardigheid en reputatie. Waarom zouden klanten onze belofte geloven? Ik help je te bepalen met welke bestaande of nog te ontwikkelen producten en diensten we onze belofte onderbouwen en waarmaken.

Beleving

Het zijn de omgeving, de houding en het gedrag van de medewerkers, de producten en diensten die de bovenstaande B´s tot leven brengen in de bovenstroom. En de communicatie uiteraard, die niet alleen dient te bereiken, maar ook hoort te raken. Campagnes, acties en middelen die daadwerkelijk interactie tot stand brengen. Bij de inrichting van die communicatie is de klantreis (customer journey) het uitgangspunt. En het merk het kloppende hart.

Een droom zonder kennis, wilskracht, volharding en organisatie is geen droom, maar een illusie.”